Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie internetowym jest jednym z najgorętszych trendów. Specjaliści od e-commerce połknęli bakcyla, odkąd ChatGPT został okrzyknięty przełomowym narzędziem zmieniającym zasady tworzenia treści. Trend jest tak popularny, że według badań Tidio, aplikacji opartej na czatbocie, rynek tych cyfrowych asystentów ma wzrosnąć o ponad 994 mln dol. w 2023 r. Apetyt na AI zaostrzają przełomowe programy do tworzenia grafik, które pomagają firmom w walce o uwagę klienta.

Wraz z popularyzacją narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji, takich jak Chat-GPT, pojawiło się wiele pytań o bezpieczeństwo danych i przyszłość niektórych zawodów. Podnoszone są też kwestie związane z oceną szans i zagrożeń będących skutkiem używania tego typu rozwiązań. AI i Chat-GPT mogą wpłynąć na zwiększenie wydajności przedsiębiorstw, a także na optymalizację miejsc pracy w takich branżach, jak finanse, nowe technologie i IT. Na jakie obszary będą mieć wpływ innowacje bazujące na sztucznej inteligencji?