Manipulacja z pomocą sztucznej inteligencji
Reklamy wykorzystywały manipulację podobiznami gwiazd oraz pseudonaukę, prezentując kurs jako klucz do zmiany życia poprzez tajemniczy "Genie Script". Pseudonaukowe teorie spiskowe i manipulacja podobiznami miały przyciągnąć klientów, obiecując im kontrolę nad losem.
Fałszywe wizerunki gwiazd
W jednej z reklam fałszywie wykorzystano wizerunek Nigelli Lawson, gdzie wygenerowany głos AI podszywał się pod jej autentyczny głos, sugerując, że Lawson popiera kurs Virgina. Podobnie, w reklamie z udziałem Piersa Morgana, fałszywie manipulowano wizerunkiem oraz głosem celebryty. Gwiazdy, których wizerunki zostały wykorzystane w fałszywych reklamach, ostro skrytykowały ten proceder. Piers Morgan określił to jako "niepokojącą tendencję" wykorzystywania osób publicznych do celów finansowych, zaś rzecznik Nigelli Lawson skrytykował cały ten incydent.
Obie reklamy zostały usunięte z YouTube'a, a platforma ta zabrała głos, potępiając wykorzystanie manipulacji w mediach. Podobnie, reklama z Oprah Winfrey, udostępniona na platformach Facebook i Instagram, również została zdemaskowana. Incydent ten podkreśla rosnące wyzwanie związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do manipulacji treściami online. Fałszywe reklamy z udziałem gwiazd budzą niepokój i stawiają pod znakiem zapytania wiarygodność informacji w erze cyfrowej.
Źródło: BBC, Ego-Man