W takiej sytuacji można to zrobić samodzielnie, trzeba jednak pamiętać o użyciu odpowiednich materiałów. Zanim będziemy lakierować auto, należy położyć podkład akrylowy, który wypełnia ubytki. Dzięki temu łatwo i szybko uzyskamy gładką powierzchnię, nawet bez konieczności szlifowania.
Gładka powierzchnia = podkład akrylowy
Podkład akrylowy niweluje niedoskonałości powierzchni, ponadto powoduje lepsze wchłanianie lakieru. Powinien był nałożony na warstwę gruntową oraz szpachlową. Powierzchnię trzeba najpierw oczyścić i pozbyć się zabrudzeń oraz ewentualnej korozji. Etap wygładzenia jest mniej czasochłonny, ale to od jego skuteczności w dużej mierze będzie zależał rezultat naszych działań. W zależności od potrzeb należy nałożyć warstwę podkładu o różnej grubości. Trzeba również dobrać kolor tak, aby później podkład i lakier stworzyły spójną całość. Podkłady akrylowe to dwuskładnikowe materiały opierające się na żywicy akrylowej połączonej z odpowiednim barwnikiem. Można je nakładać na suchą powierzchnię lub mokrą warstwę podkładową, dzięki czemu będzie pełnić funkcję izolacyjną. Nie wymaga to wówczas szpachlowania i gruntowania. Szlifowanie podkładu akrylowego powoduje, że uzyskamy dokładniej wyrównaną powierzchnię, ponadto lakier będzie miał większą przyczepność. Podkład akrylowy należy nakładać metodą natryskową, pamiętaj, że do szlifowania wymagana jest podwójna warstwa podkładowa. Przed wykonaniem nałożenia pełnej warstwy podkładu, warto dokonać natrysku próbnego oraz osłonić otoczenie.
Jaki podkład akrylowy wybrać?
Przed rozpoczęciem zakupów i podjęciem decyzji o lakierze akrylowym i barwie, jakich chcemy użyć, należy zadać kluczowe pytanie jaki podkład akrylowy wybrać? Na początku warto przyjrzeć się cechom produktu:
-pokład akrylowy to materiał charakteryzujący się szybkim czasem schnięcia oraz dużą wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne.
-ma właściwości antykorozyjne, co jest wymogiem podczas nakładania pokładu na metalowe powierzchnie.
Warto zwrócić uwagę na powyższe punkty, ponieważ na rynku można spotkać podkłady bez tej właściwości. Właściwie dobrany podkład pozwala na doskonałe pokrycie nawet bardzo głębokich rys. Pamiętajmy, że położenie lakieru stanowi ostatni etap prac podczas odnawiania nadwozia samochodu. Nakładany później lakier powinien być tej samej marki, bo takie połączenie jest zwykle przewidywane i testowane przez producentów. Dzięki czemu oba preparaty lepiej się ze sobą połączą. Położenie lakieru należy wykonać dokładnie i z dbałością o szczegóły. Nie należy oszczędzać na materiałach. Zastosowanie wysokiej jakości preparatów renomowanych producentów gwarantuje optymalny rezultat i zabezpieczenie antykorozyjne samochodu na długi czas.