wtorek, 23 kwiecień 2024 17:29

Proces powstawania trybu Battle Royale w grze Fortnite - kulisy

powstawanie trybu Battle Royale w grze Fortnite powstawanie trybu Battle Royale w grze Fortnite pixabay

Fortnite to ogromna gra w 2024 roku, ale większość osób zapomina, że pierwotnie została wydana bez trybu Battle Royale. Były szef Fortnite'a, Donald Mustard, ujawnił w niedawnym wywiadzie, że popularny tryb został praktycznie zaprojektowany w tyle samochodu w drodze na spotkanie.

Czego się dowiesz?

1. Kto odegrał kluczową rolę w projektowaniu trybu Battle Royale w Fortnite?
2. Jakie gry inspirowały powstanie tego trybu?
3. Co miało miejsce podczas przejażdżki samochodem w Kalifornii?
4. Jakie wydarzenie miało miejsce we wrześniu 2017 roku?
5. Jakie było podejście Mustarda do krytyki Fortnite'a jako kopii PUBG?

W wrześniu 2023 roku, po 15 latach w Epic, Mustard ogłosił, że odchodzi, aby pracować nad nowymi projektami. W ostatniej rozmowie z Stephenem Totilo z Game File, Mustard ujawnił wiele informacji na temat tego, jak udało im się wprowadzić Batmana, Johna Wicka i Supermana do jednej gry, trudności z rozwojem Fortnite'a przy jednoczesnym organizowaniu dużych wydarzeń oraz to, jak zdecydowali dodać tryb Battle Royale do strzelanki przetrwania.

W 2016 roku Mustard został mianowany głównym dyrektorem kreatywnym w Epic. Było to w czasach, gdy firma była w dziwnym miejscu - sprzedała Gears of War i ogłosiła Fortnite, a potem zamilkła - i potrzebowała "coś zmienić".

Minecraft, PUBG i przypadkowy autobus wpłynęły na Fortnite'a

Mustard mówi, że tryby battle royale zwróciły jego uwagę, gdy zaczęły pojawiać się w Minecraft. Około 2017 roku Player Unknown's Battlegrounds i jego 100-osobowe rozgrywki stały się największym zjawiskiem na Steam. Mustard wspomina, że myślał wtedy, że "to naprawdę unikalne podejście: jak przyciągnąć do czegoś dużo ludzi?" I tuż przed oficjalnym uruchomieniem Fortnite'a, w trakcie przejażdżki samochodem w połowie 2017 roku, Mustard i Epic zdecydowali, że firma potrzebuje własnego trybu battle royale.

"W samochodzie byli Tim Sweeney, Paul Meegan, który był wówczas prezydentem Epic, Kim Libreri, dyrektor techniczny Epic," powiedział Mustard. "W czwórkę jechaliśmy Uberem w Kalifornii na spotkanie w Disney... Już eksperymentowaliśmy z tym [pomysłem], że musimy zrobić battle royale. Powinniśmy to zrobić. A co, jeśli byśmy to zrobili w Fortnite?

"I tak, w samochodzie, zdecydowaliśmy. Mówimy: 'Robimy to, przekierowujemy zespół, wstawiamy to do Fortnite'a, tworzymy tryb battle royale.'"

W tym momencie Mustard zdał sobie sprawę, że potrzebują dokumentu projektowego w "jakieś trzy godziny", więc w tyle tego Ubera zaczął pisać jednostronicowy dokument na temat tego, co ostatecznie stało się Battle Royale w Fortnite.

"Przed nami jedzie szkolny autobus, i mówię: Gracze będą na autobusie na niebie i wyskoczymy z niego," wyjaśnił Mustard. We wrześniu 2017 roku Battle Royale został uruchomiony w Fortnite, a reszta to historia.

Na pytanie o powszechną krytykę wielu osób, że Fortnite tylko kopiował PUBG i używał trybu battle royale jako chwytu, aby pomóc w zrobieniu swojej nowej gry popularniejszej, Mustard się sprzeciwił, mówiąc Game File:

"Moja filozofia to: Wszystkie gry wideo to my wszyscy po prostu inspirowaliśmy się sobą nawzajem." Dodał: "To dla mnie tylko ewolucja Quake'a."

Źródło: Kotaku.com