niedziela, 16 luty 2025 00:20

Okami otrzyma sequel

Okami sequel Okami sequel fot: Capcom

Capcom ogłosił prace nad kontynuacją gry Okami, która będzie rozwijana w technologii RE Engine. Nowa odsłona przygód Amaterasu ma kontynuować historię z oryginalnej gry wydanej niemal 19 lat temu. Reżyser Hideki Kamiya, producent Yoshiaki Hirabayashi i szef studia Machine Head Works Kiyohiko Sakata ujawnili pierwsze szczegóły dotyczące produkcji.

Spis treści:

Dlaczego Capcom zdecydował się na kontynuację?

Capcom od lat rozważał stworzenie kontynuacji Okami. Producent Yoshiaki Hirabayashi przyznał, że firma od zawsze chciała rozwijać tę markę, ponieważ jest ona bliska sercom wielu fanów. Ostateczna decyzja o realizacji projektu zapadła po opuszczeniu studia PlatinumGames przez Hidekiego Kamiyę w 2023 roku, co otworzyło mu możliwość ponownego zaangażowania się w rozwój tej serii.

Jakie emocje towarzyszyły twórcom?

Zapowiedź kontynuacji Okami spotkała się z ogromnym entuzjazmem fanów. Kamiya przyznał, że od lat miał w głowie pomysł na kontynuację, jednak jego wcześniejsze zobowiązania zawodowe uniemożliwiały mu realizację projektu. Przez lata otrzymywał liczne wiadomości od graczy, którzy wciąż czekali na kolejną odsłonę.

"Nawet teraz oglądam reakcje graczy na YouTube i płaczę razem z fanami. Jestem szczęśliwy, widząc, jak bardzo czekają na tę grę." - Hideki Kamiya

Czego można oczekiwać od nowej odsłony Okami?

Sequel Okami ma kontynuować historię Amaterasu. Twórcy oficjalnie potwierdzili, że w zapowiedzi pokazanej podczas The Game Awards 2023 pojawiła się właśnie ona, co rozwiało wątpliwości fanów. Kamiya zaznaczył, że od dawna miał wizję fabularną tej części i teraz wreszcie może ją zrealizować.

Jak RE Engine wpłynie na wygląd i mechanikę gry?

Nowa technologia pozwoli twórcom osiągnąć poziom szczegółowości, o jakim w przeszłości mogli jedynie marzyć. Capcom zdecydował się na wykorzystanie silnika RE Engine, który wcześniej był używany w seriach takich jak Resident Evil, Devil May Cry i Street Fighter. Według Hirabayashiego bez tej technologii nie byłoby możliwe spełnienie artystycznych wizji Kamiyi.

"Dzięki dzisiejszej technologii możemy osiągnąć to, co chcieliśmy już w czasach PlayStation 2, a może nawet więcej." - Kiyohiko Sakata

Jednym z głównych wyzwań związanych z nową odsłoną Okami jest odtworzenie ręcznie malowanego stylu graficznego pierwszej części. Twórcy zapewniają, że RE Engine pozwoli na oddanie tego efektu z niespotykaną dotąd precyzją. Graficzny styl Okami był jednym z jej najbardziej rozpoznawalnych elementów i nowa odsłona ma podtrzymać tę tradycję, jednocześnie dostarczając nowych efektów wizualnych.

Okami 2 jest na bardzo wczesnym etapie produkcji, a twórcy nie podali jeszcze daty premiery. Hirabayashi zaznaczył jednak, że zespół nie będzie poświęcał jakości na rzecz szybszego wydania gry, jednocześnie zapewniając, że projekt nie będzie się przeciągał.

Przypisy:

PlatinumGames to japońskie studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier wideo. Zostało założone w 2007 roku przez byłych pracowników firm Capcom i Clover Studio, w tym Hidekiego Kamiyę, Shinji Mikamiego i Atsushiego Inabę. Studio znane jest z dynamicznych gier akcji o unikalnym stylu oraz wysokiej jakości rozgrywce.

Źródło: Eurogamer, YouTube