wtorek, 23 kwiecień 2024 17:25

Ekscytujący debiut - 2025 Porsche Macan Electric

Porsche Macan Electric 2025 Porsche Macan Electric 2025 pixabay

Porsche Macan Electric 2025 debiutuje na rynku z elektrycznym zapleczem, wkraczając w erę, w której świadomość ekologiczna i postęp technologiczny stają się coraz bardziej wymagające. Jak to przejście wpłynęło na doświadczenie użytkownika i czy nowy Macan jest warty wyższej ceny? Przyjrzyjmy się bliżej tej transformacji, aby zrozumieć, czy zmiana zasilania była faktycznie tego warta.

Czego się dowiesz?

1. Czy przejście na Porsche Macan Electric było wartościowe?
2. Jak nowy model Porsche Macan Electric porównuje się do poprzednika?
3. Jakie są ceny Porsche Macan Electric?
4. Jakie są osiągi i wnętrze Porsche Macan Electric?
5. Jakie są wrażenia z jazdy testowej?

Z reprezentującą około 50 procent sprzedaży Porsche w Australii, nie trudno zrozumieć, dlaczego fundamentalna zmiana najlepiej sprzedającego się modelu Porsche, od silnika spalinowego do całkowicie elektrycznego, mogłaby być jednym z najbardziej ryzykownych ruchów w historii producenta samochodów.

Z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych w Australii, Porsche liczy na to, że jego klienci będą gotowi dokonać zmiany wraz z całkowicie nowym Porsche Macan Electric 2025.

Porównanie modeli Porsche Macan

Mieliśmy okazję jeździć zarówno modelem Macan 4, jak i Macan Turbo. Chociaż są to jedynie dwa modele wprowadzone na rynek w tej chwili, oczekuje się, że Porsche ogłosi nowy model wariantu wejściowego i potencjalnie wariant GTS w ciągu nadchodzących miesięcy.

Cena Porsche Macan Electric

Porsche Macan 4 z napędem na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi kosztuje 133 700 dolarów przed kosztami drogowymi, a Macan Turbo zaczyna się od 180 100 dolarów przed kosztami drogowymi.

Ceny Macan Electric Porsche:
2025 Porsche Macan 4 Electric: 133 700 dolarów
2025 Porsche Macan Turbo Electric: 180 100 dolarów
Wnętrze Porsche Macan Electric
Tak duży skok cenowy, miejmy nadzieję, idzie w parze z poprawą jakości i możliwości personalizacji – i o to właśnie chodziło Porsche z modelem Macan.

Jakość materiałów

W porównaniu do poprzedniej generacji, jakość wykończenia wydaje się być o wiele lepsza. Nowy Macan Electric ma również dłuższą rozstawę osi, co oznacza poprawę miejsca na nogi i kolana w drugim rzędzie.

Wyposażenie

W zależności od wersji, otrzymujesz również klimatyzację z czterema strefami, z kontrolą na ekranie umieszczonym z tyłu w konsoli centralnej.

Infotainment

System infotainment'u został znacznie ulepszony pod względem użyteczności i obliczeń. Wyświetlacz przed kierowcą to 12,6-calowy zakrzywiony ekran, podobny do tego, który znajduje się w modelu Taycan i Cayenne.

Co znajduje się pod maską?

Cała gama modeli Macan wyposażona jest w baterię litowo-jonową NMC o pojemności 100 kWh (95 kWh użytecznej). To platforma 800V, co oznacza dostępność ładowania prądem stałym o mocy szczytowej 270 kW przy użyciu ładowarki 800V o mocy 350 kW.

Jak jeździ Porsche Macan Electric?

Mimo swojej masy, Macan może pewnie być rzucany w zakręty z dużą prędkością. Zarówno Macan 4, jak i Turbo mają wybuchową akcelerację. Daj pedałowi gazu w obu pojazdach, a zepchną cię na siedzenie – zwłaszcza w Turbo.

Nasza ocena

Porsche wykonało wyjątkowo dobrą robotę z całkowicie nowym Macan Electric. Wydaje się być w każdym calu Porsche, ale posiada wszystkie najnowsze technologie, które czynią go doskonałym samochodem elektrycznym.

Czas pokaże, czy decyzja o przejściu od wewnętrznego silnika spalinowego do całkowicie elektrycznego dla modelu Macan okaże się słuszna, ale jeśli nie, nie będzie to wina samochodu. To doskonały samochód i jestem podekscytowany, że będę miał okazję go bliżej poznać w Australii.

Źródło: CarExpert