Spis treści:
- António Félix da Costa testuje bolid Porsche pod Madrytem
- Porsche rywalizuje z najlepszymi zespołami w Formule E
- Zmiany w regulacjach technicznych Formuły E
- Ekscytująca przyszłość dla Porsche w Formule E
António Félix da Costa testuje bolid Porsche pod Madrytem
W tym tygodniu na torze wyścigowym w okolicach Madrytu António Félix da Costa testuje odświeżony model 99X Electric. Bolid przyspiesza od 0 do 60 mil (~100 km) na godzinę w zaledwie 1,82 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych pojazdów w historii Porsche. Dla porównania, jest on o 14 setnych sekundy szybszy od Porsche Taycan GT oraz aż o 30% szybszy w przyspieszeniu niż współczesny bolid Formuły 1.
Nowa wersja GEN3 Evo to również wyższa prędkość maksymalna. W poprzednich sezonach Formuły E samochody osiągały maksymalnie 190 mil na godzinę. Dzięki modyfikacjom i ulepszonemu układowi napędowemu, 99X Electric GEN3 Evo przekracza teraz barierę 200 mil na godzinę, co zapewnia jeszcze lepsze osiągi na torze.
Porsche rywalizuje z najlepszymi zespołami w Formule E
Sezon 2024/25 Formuły E rozpocznie się 7 grudnia i będzie obfitował w emocje. Porsche, jako jeden z najpopularniejszych producentów na gridzie, wystawi dwa samochody fabryczne w barwach zespołu TAG Heuer Porsche Formula E Team. Dodatkowo, modele Porsche 99X Electric zobaczymy w zespole Andretti Formula E oraz nowym teamie Kiro Race Co.
W rywalizacji Porsche zmierzy się z takimi markami jak Maserati, McLaren, Jaguar, Nissan, DS, Lola-Yamaha i Mahindra. Formuła E staje się areną najbardziej ekscytujących pojedynków w świecie sportów motorowych, łącząc zaawansowaną technologię z emocjonującymi wyścigami.
Zmiany w regulacjach technicznych Formuły E
Sezon 11 Formuły E przynosi wiele zmian. Po raz pierwszy bolidy będą korzystać z napędu na wszystkie koła, co umożliwi lepsze wykorzystanie mocy podczas startu, w kwalifikacjach oraz w trybie "atak". Nowe przepisy aerodynamiczne zmniejszają generowanie siły docisku, co ma poprawić jakość rywalizacji kółko w kółko. Hankook dostarczył nowe opony wyścigowe o 10% większej przyczepności niż w poprzednim sezonie, co dodatkowo zwiększy tempo wyścigów.
Ekscytująca przyszłość dla Porsche w Formule E
Dzięki ulepszonym osiągom 99X Electric GEN3 Evo oraz nowym regulacjom technicznym Formuła E staje się bardziej emocjonująca niż kiedykolwiek. Porsche nie tylko przesuwa granice technologii, ale także wyznacza nowe standardy w świecie elektrycznych wyścigów, przyciągając fanów na całym świecie do śledzenia rywalizacji. Nowy sezon zapowiada się na jeden z najbardziej emocjonujących w historii tego sportu.
Przypisy:
DS Automobiles to francuska marka samochodowa, która pierwotnie była częścią Citroëna jako jego luksusowa linia. Powstała w 2009 roku i od 2015 funkcjonuje jako niezależna marka w ramach grupy Stellantis (wcześniej PSA Group). DS specjalizuje się w samochodach premium, łącząc nowoczesną technologię z francuskim stylem i luksusem. W Formule E DS Automobiles bierze udział jako producent, współpracując z zespołami wyścigowymi, aby rozwijać zaawansowaną technologię elektryczną.
Lola to brytyjska firma projektowa i producent samochodów wyścigowych, która od lat 50. XX wieku była zaangażowana w różne serie wyścigowe, takie jak Formuła 1, IndyCar i wyścigi prototypów. Choć marka wycofała się z wielu rywalizacji w ostatnich dekadach, jej dziedzictwo jest uznawane na całym świecie.
Mahindra Racing to zespół wyścigowy należący do indyjskiej grupy Mahindra & Mahindra, jednej z największych firm przemysłowych w Indiach. Mahindra Racing jest zaangażowana w Formułę E od samego początku jej istnienia w 2014 roku, co czyni ją jednym z pionierów tej serii. Zespół koncentruje się na rozwijaniu technologii elektrycznych i jest częścią większej wizji Mahindry, związanej z promowaniem zrównoważonego transportu na całym świecie.
Źródło: YouTube, Jalopnik