wtorek, 26 listopad 2024 23:49

Wiedźmin 4: Co wiemy o nowej grze od CD Projekt?

Wiedźmin 4 Wiedźmin 4 fot: CD Projekt RED

Studio CD Projekt potwierdziło, że prace nad nową grą z serii Wiedźmin - obecnie znaną jako Projekt Polaris - osiągnęły etap pełnoskalowej produkcji. To najbardziej intensywna faza rozwoju gry, co oznacza, że premiera przybliża się coraz bardziej.

Spis treści:

Michał Nowakowski o postępach zespołu Polaris

W towarzyszącym raportowi finansowemu za trzeci kwartał 2024 roku, współprezes CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że zespół Polaris kilka tygodni temu zakończył fazę przedprodukcyjną i rozpoczął pełnoskalowe prace nad grą.

"Jestem dumny, że mogę potwierdzić, iż zespół Polaris przeszedł do najbardziej intensywnej fazy produkcji. Cieszymy się z postępów tego projektu i dziękuję zespołowi za jego zaangażowanie." - Michał Nowakowski

Entuzjazm wobec nowego etapu prac wyraził również Sebastian Kalemba, dyrektor gry Polaris.

"Przed nami nowe wyzwania. Utalentowani i ciężko pracujący ludzie dają mi wiarę, że wspólnie stworzymy niesamowitą nową sagę Wiedźmina. Nie zatrzymujemy się!" - Sebastian Kalemba

Początek nowej wiedźmińskiej sagi?

Gra Wiedźmin 4, będąca czwartą odsłoną kultowej serii RPG opartej na twórczości Andrzeja Sapkowskiego, została oficjalnie zapowiedziana 21 marca 2022 roku jako "początek nowej wiedźmińskiej sagi". CD Projekt Red ogłosiło, że historia Geralta z Rivii została zakończona, co oznacza, że główną postacią nowej gry może zostać Ciri. Twórcy nie ujawnili jednak, jak rozwiążą kwestię zakończeń Dziki Gon, które zależą od wyborów gracza.

Unreal Engine 5 i możliwe zmiany w rozgrywce

Wiedźmin 4 powstaje w oparciu o Unreal Engine 5, co stanowi odejście od autorskiego silnika REDengine. Technologia Unreal Engine 5 pozwoli na stworzenie bardziej zaawansowanej grafiki i usprawnionych mechanik rozgrywki. Gra najprawdopodobniej będzie kontynuować kierunek obrany przez Wiedźmina 3 i Cyberpunk 2077, oferując otwarty świat, rozbudowaną narrację oraz system RPG połączony z elementami akcji. Można spodziewać się ulepszonego systemu walki, nowych mechanik takich jak skradanie, a także zachowania trzecioosobowej perspektywy.

Multiplayer w uniwersum Wiedźmina?

CD Projekt Red, choć znane z tworzenia gier dla jednego gracza, coraz bardziej eksperymentuje z elementami wieloosobowymi. Nie oznacza to jednak, że Wiedźmin 4 będzie zawierał tryb multiplayer. Studio może zdecydować się na stworzenie niezależnego modułu online, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online.

Kiedy premiera?

Pełna produkcja Wiedźmina 4 rozpoczęła się w 2022 roku, co sugeruje, że premiera gry jest jeszcze odległa. Zgodnie z doświadczeniem z poprzednich tytułów CD Projekt, premiery Wiedźmina 4 można oczekiwać nie wcześniej niż w latach 2025-2026.

Sukcesy Cyberpunk 2077 i plany na przyszłość

CD Projekt przy okazji ogłoszeń dotyczących Wiedźmina podał zaktualizowane dane sprzedaży innych swoich tytułów. Cyberpunk 2077 przekroczył próg 30 milionów sprzedanych egzemplarzy, a rozszerzenie Phantom Liberty sprzedało się w liczbie 5 milionów kopii, osiągając łącznie 8 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Studio zapowiedziało również nową animowaną serię na platformie Netflix, osadzoną w świecie Cyberpunk 2077. Wśród kolejnych planów CD Projekt jest także wydanie Cyberpunk 2077 na system Mac w przyszłym roku, choć gra nie otrzyma aktualizacji dla PS5 Pro. Studio kontynuuje rozwijanie swojego portfolio, wzmacniając swoją pozycję na rynku gier.

Przypisy:

Unreal Engine 5 - zaawansowany silnik gier stworzony przez firmę Epic Games, zaprezentowany po raz pierwszy w 2020 roku. Jest rozwinięciem wcześniejszych wersji silnika Unreal Engine, które stały się fundamentem dla wielu gier wideo. Unreal Engine 5 oferuje nowoczesne technologie, takie jak:

  • Nanite - system umożliwiający wczytywanie szczegółowych modeli 3D w czasie rzeczywistym, co pozwala na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk.
  • Lumen - zaawansowany system globalnego oświetlenia, zapewniający dynamiczne i realistyczne efekty świetlne.
  • Metahuman Creator - narzędzie do tworzenia realistycznych modeli postaci, które mogą być wykorzystywane w grach i filmach.

Silnik jest znany z wyjątkowej elastyczności i możliwości tworzenia wysokiej jakości grafiki, co czyni go popularnym wyborem zarówno w branży gier, jak i w innych dziedzinach, takich jak film, architektura czy symulacje. Unreal Engine 5 jest dostępny bezpłatnie dla twórców, a opłaty licencyjne obowiązują dopiero po osiągnięciu określonego poziomu przychodów z projektu.

Źródło: Eurogamer, GRYOnline