piątek, 29 listopad 2024 18:18

Microsoft rezygnuje z awatarów

Awatary Xbox Awatary Xbox fot: xbox

Microsoft ogłosił, że od stycznia 2025 roku awatary wprowadzone na Xbox One i Xbox Series X/S zostaną usunięte z platformy. Ta decyzja kończy ponad dekadę obecności cyfrowych postaci na konsolach, które pierwotnie zadebiutowały w 2008 roku na Xbox 360.

Spis treści:

Początki awatarów - Xbox 360

Awatary Xbox zostały po raz pierwszy wprowadzone w 2008 roku na konsoli Xbox 360. Początkowo były one istotnym elementem ekosystemu, pozwalając użytkownikom personalizować swoje postacie, kupować dla nich ubrania i wykorzystywać je w grach oraz aplikacjach.

Pomimo spadku popularności, awatary przetrwały na konsolach Xbox One oraz Xbox Series X/S. Jednak, jak poinformował Microsoft, niska aktywność użytkowników wpłynęła na decyzję o ich całkowitym usunięciu.

Koniec ery awatarów na nowszych konsolach

Według informacji zamieszczonych na stronie wsparcia Xbox, awatary przestaną być dostępne na konsolach Xbox One i Xbox Series X/S od 9 stycznia 2025 roku. Użytkownicy nie będą mogli ich widzieć na swoich profilach ani korzystać z aplikacji Edytor awatarów Xbox, która również zostanie wyłączona.

"Microsoft wycofuje awatary ze względu na niskie zaangażowanie graczy, koncentrując się na innych opcjach personalizacji." - Microsoft

Microsoft wyjaśnił, że wszystkie zakupy związane z awatarami dokonane po 1 listopada 2023 roku zostaną użytkownikom zwrócone w formie refundacji.

Oryginalne awatary Xbox 360

Dobra wiadomość dla fanów starszych konsol to fakt, że oryginalne awatary Xbox 360, znane jako "Xbox Original Avatars", pozostaną dostępne. Te cyfrowe postacie były znacznie bardziej zintegrowane z ekosystemem Xbox 360, umożliwiając graczom wykorzystywanie ich w grach i zdobywanie nagród kosmetycznych.

"Awatary Xbox 360 pozostaną, ponieważ są kluczowe dla kompatybilności wstecznej i zachowania starszych gier." - Microsoft

Przyszłość personalizacji

Microsoft podkreśla, że pomimo zakończenia wsparcia dla awatarów, gracze wciąż będą mieli możliwość personalizacji swojego doświadczenia. Dynamiczne tła, kolory profilu oraz oryginalne awatary będą nadal dostępne na Xbox i PC.

Decyzja Microsoftu o usunięciu awatarów kończy erę, która rozpoczęła się na konsoli Xbox 360, jednocześnie otwierając drzwi do nowych opcji personalizacji dla graczy.

Przypisy:

Oryginalne awatary Xbox  zostały wprowadzone w 2008 roku wraz z aktualizacją systemu konsoli Xbox 360. Były to trójwymiarowe, animowane postacie, które gracze mogli personalizować, zmieniając ich wygląd, ubrania i dodając akcesoria. Awatary stały się kluczowym elementem ekosystemu Xbox, pełniąc funkcję cyfrowych reprezentacji graczy w grach, na profilach i w aplikacjach społecznościowych. Niektóre gry na Xbox 360, takie jak „Kinect Sports” czy „1 vs. 100”, pozwalały na używanie awatarów jako grywalnych postaci. System nagród oferował również przedmioty kosmetyczne, które gracze mogli odblokować za osiągnięcia w grach.

W porównaniu do nowszych awatarów wprowadzonych w 2018 roku na Xbox One, oryginalne awatary miały prostszy design i ograniczoną personalizację. Nowszy system oferował znacznie bardziej zaawansowane opcje, w tym wsparcie dla protez, wózków inwalidzkich, neutralnych płciowo ubrań oraz szeroką paletę kolorów, z kombinacjami sięgającymi "niemal osiemdziesięciu oktylionów", według Microsoftu. Mimo to, oryginalne awatary zyskały większą popularność dzięki swojej integracji z grami i prostocie obsługi, co wpłynęło na ich utrzymanie w ekosystemie Xbox.

Źródło: Microsoft, Xbox, Kotaku, Eurogamer