- Jakie zmiany zaszły w Jim Beam Black od 2014 roku?
- Kto stoi za produkcją nowego Jim Beam Black?
- Jakie są główne cechy smakowe nowego Jim Beam Black?
- Dlaczego wprowadzono ponownie deklarację wieku dla Jim Beam Black?
- Jak cena nowego Jim Beam Black wpływa na jego dostępność dla konsumentów?
Historia Jim Beam Black
Ponad dekadę temu, Jim Beam Black był przystępnym cenowo bourbonem z Kentucky, posiadającym 8-letnią deklarację wieku. W 2014 roku, marka, która obecnie jest własnością Suntory Global Spirits, zrezygnowała z tej deklaracji i obniżyła zawartość alkoholu z 45% do 43%.
Zmiana ta była niemal koniecznością. Wzrost popularności bourbona sprawił, że destylarnie nie miały wystarczającej ilości dojrzewających beczek, aby sprostać popytowi. Obecnie, świat whiskey koncentruje się na premiumowych butelkach, dlatego Jim Beam wprowadza nową wersję Jim Beam Black.
Nowa wersja Jim Beam Black
Nowy Jim Beam Black dojrzewał przez 7 lat i ponownie ma 45% alkoholu, co dodaje whiskey wyrazistości i zaokrąglenia smaku. Stworzony przez siódme i ósme pokolenie mistrzów destylacji, Freda i Freddie Noe, bourbon oferuje głębokie nuty karmelu, wanilii i bogatego dębu.
"Jim Beam Black to kulminacja naszej rodzinnej dedykacji do tworzenia najdoskonalszego bourbona. Każdy łyk to doświadczenie siedmiu lat starannego dojrzewania i tradycji przekazywanej przez ponad dwieście lat. Włożyliśmy nasze serce i duszę w stworzenie tego bourbona i wierzymy, że reprezentuje on to, co najlepsze w Jim Beam. To dowód naszego zaangażowania w jakość i rzemiosło." - Fred Noe
Wzrost kategorii whiskey z deklaracją wieku
Reformulacja Jim Beam Black następuje w czasie wzrostu popularności whiskey z deklaracją wieku. Daje to konsumentom możliwość wyboru wyżej nad flagową białą etykietą marki. Nowe opakowanie Jim Beam Black podkreśla deklarację wieku na przedniej części butelki. Whisky zaleca się pić na lodzie lub w klasycznym koktajlu old fashioned.
Dobra wiadomość jest taka, że cena nowego Jim Beam Black nadal pozostaje w przystępnym zakresie, dając fanom marki możliwość spróbowania whiskey z deklaracją wieku za jedyne 25 dolarów.
Deklaracje wieku nie są niczym nowym dla amerykańskich wydań Suntory Global. Po usunięciu deklaracji wieku Knob Creek, marka powróciła z różnorodnymi dojrzałymi butelkami, w tym 15-letnią w 2020 roku i 18-letnią dwa lata temu. Dodanie 7-letniego bourbona do linii Jim Beam następuje po największym konkurencie marki, legendarnym Jack Daniel’s, który wprowadził własną serię whiskey z deklaracją wieku.
Jim Beam Black powraca z 7-letnią deklaracją wieku, odpowiadając na rosnącą popularność premiumowych whiskey. Dzięki starannej produkcji i przystępnej cenie, nowa wersja bourbona z pewnością zadowoli zarówno stałych fanów, jak i nowych miłośników tego trunku.
Przypisy:
Suntory Global to japońska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Znana jest przede wszystkim ze swojej działalności w branży alkoholowej, gdzie posiada szeroką gamę produktów, w tym whisky, bourbon, wino oraz piwo. Suntory jest właścicielem wielu znanych marek, w tym Jim Beam, Maker's Mark i Yamazaki.
Firma została założona w 1899 roku przez Shinjiro Torii jako producent wina, ale szybko rozszerzyła swoją działalność na inne rodzaje napojów. Suntory Global jest jednym z największych producentów napojów na świecie, a jej produkty są dostępne w wielu krajach. Firma jest również zaangażowana w różne inicjatywy zrównoważonego rozwoju i filantropii.
Źródło: MensJournal