czwartek, 11 kwiecień 2024 05:59

Powrót World of Warcraft do Chin

World of Warcraft Chiny World of Warcraft Chiny fot: materiały prasowe

Fani World of Warcraft w Chinach mogą odetchnąć z ulgą - ich ulubiona gra powróci na rynek chiński już tego lata. Ta radosna nowina nadeszła po tym, jak chiński gigant gier wideo, NetEase, ogłosił, że rozwiązał swój spór z wydawcą gier, Activision Blizzard. Konflikt między firmami, trwający od ubiegłego roku, dotyczył kontroli nad prawami własności intelektualnej, co skutkowało zakończeniem 14-letniej współpracy i wycofaniem popularnych tytułów z chińskiego rynku.

Czego się dowiesz?

  • Jakie gry Blizzarda powrócą na rynek chiński tego lata?
  • Jaki był powód konfliktu między NetEase a Activision Blizzard?
  • Co zmieniło się po zakupie Activision Blizzard przez Microsoft?
  • Jakie nowe możliwości dla chińskich graczy otwiera współpraca między Microsoftem a NetEase?
  • Jak duży jest rynek gier online w Chinach i jaką pozycję zajmuje NetEase?
  • Jakie znaczenie dla przemysłu gier ma powrót World of Warcraft i innych tytułów do Chin

Przełom w sporze

Sytuacja zmieniła się radykalnie, kiedy Microsoft nabył Activision Blizzard za rekordowe 69 miliardów dolarów w październiku ubiegłego roku. "Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za pasję, jaką chińska społeczność okazała grze Blizzarda przez lata," powiedziała Johanna Faries, prezes Blizzard Entertainment. "Skupiamy się na przywróceniu naszych uniwersów graczom z doskonałością i zaangażowaniem." Oprócz World of Warcraft, do Chin wrócą również inne tytuły Blizzarda, takie jak Hearthstone, Warcraft, Overwatch, Diablo i franczyzy StarCraft.

Nowe horyzonty współpracy

Współpraca między Microsoftem a NetEase otwiera również nowe możliwości dla chińskich graczy, w tym eksplorację możliwości wprowadzenia nowych tytułów NetEase na konsole gier Xbox oraz inne platformy gamingowe Microsoftu. "Powrót legendarnych gier Blizzarda do graczy w Chinach, jednocześnie poszukując sposobów na wprowadzenie więcej nowych tytułów na Xbox, demonstruje nasze zaangażowanie w dostarczanie większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie," powiedział Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming.

"Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za pasję, jaką chińska społeczność okazała grze Blizzarda przez lata," - Johanna Faries, prezes Blizzard Entertainment.

"Powrót legendarnych gier Blizzarda do graczy w Chinach, jednocześnie poszukując sposobów na wprowadzenie więcej nowych tytułów na Xbox, demonstruje nasze zaangażowanie w dostarczanie większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie," - Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming.

Chiny są największym na świecie rynkiem gier online, a przychody krajowe wzrosły o 13% do 303 miliardów juanów (42 miliardy dolarów; 33 miliardy funtów) pod koniec ubiegłego roku. NetEase jest drugą co do wielkości firmą zajmującą się grami wideo w Chinach pod względem przychodów, zaraz po Tencent.

Ten oczekiwany powrót nie tylko oznacza wielkie zwycięstwo dla fanów gier w Chinach, ale również otwiera nowy rozdział w historii gier wideo, demonstrując znaczenie współpracy i dialogu w przemyśle rozrywki cyfrowej.