- Jaką wagę osiąga Subaru WRX Project Midnight w porównaniu do Airslayera?
- Jakie jest główne źródło inspiracji dla Project Midnight?
- Jakie są parametry silnika w WRX Project Midnight?
- Kto poprowadzi WRX Project Midnight na Goodwood Festival of Speed?
- Dlaczego nie możemy oczekiwać wersji WRX inspirowanej Project Midnight w salonach?
Premiera nowego potwora WRX
Subaru WRX STI może już nie być produkowane, ale dział motorsportu firmy stworzył coś jeszcze bardziej ekscytującego. W nocy odbyła się premiera Project Midnight, stworzonego przez Subaru Motorsports USA, którego celem jest bycie najszybszym samochodem z logo Subaru.
Zainspirowany poprzednimi specjalnymi modelami Subaru, takimi jak Airslayer WRX, którym Travis Pastrana (1) jeździł w Gymkhanie 2020, Project Midnight wyróżnia się jeszcze większymi aerodynamicznymi nadwoziami z odkrytego włókna węglowego.
Zaawansowane rozwiązania techniczne
Nowy wygląd sprawia, że samochód waży „znacznie poniżej” 1120 kg, co oznacza oszczędność ponad 130 kg w porównaniu do Airslayera i około 350 kg mniej niż najtańszy nowy WRX dostępny obecnie w Australii.
Podczas gdy Airslayer był mocno dostosowaną wersją WRX gotową na rallycross, Project Midnight wyposażony jest w unikalny system zawieszenia skoncentrowany na jeździe po asfalcie, większe 18-calowe koła OZ Racing z magnezu oraz opony slick Yokohama Advan.
Napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 litra, WRX Project Midnight generuje moc 500 kW i 922 Nm - znacznie wyższe osiągi niż standardowy WRX, który oferuje 202 kW i 350 Nm z silnika typu bokser o pojemności 2,4 litra. Silnik ten może osiągać aż 9500 obrotów na minutę.
Plany na przyszłość
Subaru oraz ich północnoamerykański partner motorsportowy, Vermont SportsCar, nie określili konkretnych celów dla Project Midnight, jednak jego debiut na tegorocznym Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii ukazuje ich ambitne plany.
Były kierowca Formuły 1, Scott Speed (2), poprowadzi WRX po słynnej górskiej trasie Goodwood, gdzie wcześniej najczęściej jeździł Travis Pastrana z modelem Airslayer w 2021 roku, a następnie w 2022 i 2023 roku z Subaru Family Huckster.
Biorąc pod uwagę niższą wagę nowego pojazdu oraz jego bardziej torowy design w porównaniu z poprzednikiem, można spodziewać się, że osiągnięcie czasu 46 sekund na trasie będzie w zasięgu ręki.
Niestety, nie ma dużych szans, aby wersja WRX inspirowana Project Midnight trafiła do salonów, ponieważ zakończenie produkcji poprzedniego modelu doprowadziło Subaru do zaprzestania rozwoju pojazdów spalinowych w ramach swojej dywizji Subaru Technica International (STI).
Nazwa STI była używana w wyczynowych wersjach WRX od późnych lat 90. do początku lat 20. XXI wieku.
Przypisy:
Źródło: CarExpert